Çölün ortasına kurulmuş Lut Gholein şehrindesiniz. Diablo kardeşi Baal'ı kurtarmak için bu topraklara gelmiş ve tüm çölü lanetlemiş, yani şehrin etrafındaki bölgeler yaratık kaynıyor... Hadi çöle huzur getirelim.
Şehirde karşılaşacağınız insanlar şunlar:
Atma: Taverna sahibi, ilk quest'i alacağınız kişi.
Geglash: Çeşitli konularda konuşup bilgi alabilirsiniz.
Greiz: Savaşçı kiralayabileceğiniz kişi, bir nevi Kashya.
Elzix: Silahlar, zırhlar, büyücülük alet edevatları satın alabilir veya bunlar için onunla kumar oynayabilirsiniz.
Lysander: Sağlık, mana, gaz iksirleri ve bazı chestleri açabilmek için gerekli olan anahtarları satıyor.
Fara: Demirci. Charsiyle aynı işi yapıyor, fakat Akara'nın da özelliklerine sahip, yani onunla konuşarak sağlık ve mananızı doldurabiliyorsunuz.
Drognan: İksirler, parşömenler ve büyülü eşyalar satın almak için onunla konuşmalısınız.
Meshif: Kaptan. Sizi Act III'e götürecek kişi.
Deckard Kain: Eski dostunuz da sizinle beraber gelmiş.. Ne iş yaptığını hatırlıyorsunuz değil mi?
-------------------------------------------------------------------------------------------
ACT 2: Quest 1
QUEST 1: Radament's Lair
Kim veriyor?
Şehirdeki tavernada Atma'yı bulup konuşun, ilk quest'i o verecek.Göreviniz:
Lut Gholien'in altındaki kanalizasyonlarda, insan etiyle beslenen Radament adında bir yaratık yaşıyor. Pek çok insanı öldürmüş, Atma'nın kocası ve oğlunu da. Atma intikam istiyor..Quest'in bulunduğu yer:
Sewer'lara (kanalizasyon) iki farklı noktadan girebilirsiniz: Şehrin kuzeydoğusundaki trap door'dan (yerdeki kapak) veya güneyindeki kapıdan. Radament, sewers level 3'te bulunuyor.Quest'i tamamlamak için karakteriniz hangi level'da olmalı?
Act II'deki yaratıklar sizi oldukça zorlayacak. Act I'deki fallen'ların yerini mumyalar ve mumyaları diriltebilen dev mumyalar (hollow one'lar) alıyor (yani önce dev mumyaları öldürün!). Akbabalar, zehir/ateş/elektrik zararı veren büyücü iskeletler, dev böcekler, sinek sürüleri, dört bacaklı engerekler,iki ayaklı panterler.. Level 16 veya 17 olmalısınız. Şehrin hemen dışındaki bölgede biraz yaratık öldürerek bu level'a çıkabilirsiniz.Quest:
İki kapıdan birini kullanarak kanalizasyonlara inin. Buradaki zombiler öldükten sonra zehirli bir bulut salıyor, bulutun yakınlarındaysanız zehirleniyorsunuz unutmayın. İlk önce Sewers level 2'de bulunan town portal'ı bulup aktive edin ve eder etmez Lut Gholien'e dönün. Fara'yla konuşup sağlığınızı doldurun, Lysander'dan biraz iksir ve antidot satın alın. Sewers mumyalarla dolu, yani undead'lere (ölmeyenler) karşı etkili olan bir silah kullanmanızda fayda var. Kanalizasyonlara geri dönüp level 3'e kadar inin, Radament burada. Radament ekstra hızlı, zehir zararı veriyor ve büyüye karşı dirençli (Necromancer'lara kötü haber!). Çok hızlı olduğundan onu bir köşede kıstırmanız oldukça zor, dondurucu etkisi olan bir silah kullanmanızı tavsiye ederim. Radament öldüğünde, iki şey olacak: Önce bir "skill book" belirecek, bunu kullanarak karakterinize yeni bir yetenek kazandırabilirsiniz. İkincisi, Radament'in bulunduğu odadaki chest'in açılması olacak, bunun içinden bir parşömen (Horadric scroll) alacaksınız. Horadric scroll, ikinci quest için önemli olan bir parça.. Şimdi şehre dönebilirsiniz.Ödülünüz:
Aslında temel olarak ödülünüzü aldınız, skill puanı.. Atma'yla konuşun, sizin için şehirdeki askerlerle konuştuğunu ve onların size güven duymasını sağladığını söyleyecek. Askerler, savaşçı kiralamak istediğinizde (ücret açısından) daha insaflı davranacak (Şehrin içindeki sarayın önünde dikilen Jerhyn ile konuşup son quest'i de şimdiden aktive edebilirsiniz).-------------------------------------------------------------------------------------------
ACT 2: Quest 2
QUEST 2: The Horadric Staff
Kim veriyor?
Horadric scroll'u Kain'e götürün, parşömende yazılı olanları okuyacak ve size bu questi verecek. Quest gayet uzun ve ancak Act'in sonlarına doğru tamamlanacak.Göreviniz:
Kadim büyücüler, Diablo'nun kardeşi Baal'ı Tal Rasha mabedine hapsetmişler ve bir de anahtar yapmışlar: Horadric Staff (Kralların Asası). Staff, Baal'ı serbest bırakabilecek tek güç. Ama bir hırsızın staff'ı çalmayı denemesinden sonra, güvenlik için staff iki parçaya bölünmüş: gövde (Horadric shaft) ve metal baş (Horadric amulet). Her biri farklı bir yere saklanmış. Önce Horadric Cube'u (küp) bulup, sonra da asanın iki parçasını bulacak ve bunları küpte birleştireceksiniz. Questin tamamlanması için dört tane görevi başarmanız gerekiyor:
- Horadric cube'u bul.
- Horadric shaft'ı bul.
- Horadric amulet'i bul.
- Küpün içinde shaft ile amulet'i birleştirip asayı tekrar oluştur ve onu Tal Rasha Mabedine götür.
Quest'in bulunduğu yer:
Dördüncü görev Act'in sonlarına doğru aktive olacağından, ilk üç görevin yerini anlatıyorum: Birinci görev olan küpü bulmak için şu harita sırasını izleyin: Lut Gholien -> Rocky Waste -> Dry Hills -> Halls Of The Dead. Yani Halls Of The Dead, Dry Hills bölgesine girer girmez hemen solunuzda beliriyor. Küp, Halls Of The Dead level 3'te.İkinci görev olan shaft'ı bulmak için şu harita sırasını izleyin: Lut Gholien -> Rocky Waste -> Dry Hills -> Far Oasis. Far Oasis'e girince, "Maggot Lair" girişini arayın. Shaft, maggot lair level 3'te.
Üçüncü görev olan amulet'i bulmak için şu harita sırasını izleyin: Lut Gholien -> Rocky Waste -> Dry Hills -> Far Oasis -> Lost City (bu bölgedeki merdivenleri kullanarak yukarı çıkın) -> Valley Of The Snakes. Valley Of The Snakes bölgesi zaten küçük bir bölge, girer girmez Claw Viper Temple'ı göreceksiniz. Amulet, Claw Viper Temple level 2'de.
Quest'i tamamlamak için karakteriniz hangi level'da olmalı?
Birinci görev için level 17 veya 18, ikinci görev için level 18 veya 19, üçüncü görev içinse level 19 veya 20. Özellikle son görev sizi epey zorlayacak, buz saldırıları yapan yılanlarla karşılaşacaksınız. Görevleri bu level'larda olmayan bir karakterle de tamamlayabilirsiniz tabii, yalnız epey zorlanırsınız.
-------------------------------------------------------------------------------------------
ACT 2: Quest 2 (devam) ve Quest 3Quest:
Birinci görev için ne yapacağınız belli, Halls Of The Dead level 3'e inin ve hareket eden herşeyi öldürün! Küpü "Bloodwitch the Wild" isminde bir canavar ve çevresindeki tonla yaratık koruyor. Küp Bloodwitch'in bulunduğu odanın içindeki bir chest'te duruyor. Bloodwitch ekstra güçlü bir yaratık, yani öldürene kadar epey uğraşacaksınız. Yine de, diğer görevlerle kıyaslarsak en kolayı bu. Küpü aldığınızda şehre dönüp Kain'le konuşun, size küpü nasıl kullanacağınızı anlatacak. Küp, çeşitli eşyaları birleştirip daha güçlü bir hale getirebiliyor, örneğin iki tane mücevheri birleştirip tek ve daha çok etkili bir mücevher elde edebilirsiniz (yine de, bunun her zaman işe yaramadığını ve mücevherlerin ikisinin birden yok olabileceğini belirteyim!) Bunu yapmak için, küpü inventory'nize alın ve sağ tıklayarak açın. Birleştirmek istediğiniz eşyaları içine koyun ve alttaki "transmute" tuşuna basın. En kötü ihtimalle, küpün içine eşyalarınızı koyup yerden tasarruf edebilirsiniz..İkinci görev için, Maggot Lair Level 3'e kadar inmelisiniz. Shaft, "Coldworm the Burrower" isminde bir çöl böceği tarafından korunuyor ve kendisi büyüye karşı dirençli. Maggot Lair'de sürüyle kum böceği, bunların yavruları ve yumurtalarıyla (ve kan emici sinek sürüleriyle) karşılaşacaksınız. Shaft, Coldworm'un bulunduğu odanın içindeki bir chest'te duruyor.
Üçüncü görev için Claw Viper temple'a gitmelisiniz. Yaklaşık olarak Valley of the snakes bölgesinin güneybatısında bulunuyor. (Lost City bölgesine girer girmez güneşin karardığını ve üçüncü quest'in aktive olduğunu göreceksiniz. Quest'te şehre geri dönüp Drognan'la konuşmanız gerektiği yazıyor ama bu üçüncü görevi bitirirseniz, aynı zamanda üçüncü quest'te tamamlanacak). Level 2'ye kadar inin. Level 2, küçük bir oda, level 1'in girişine yakın durun ki zaman zaman buraya kaçıp rahat edebilesiniz.. Amulet, Fangskin isminde bir "salamander" tarafından korunuyor, bu yaratık ekstra hızlı ve çevresi de buz saldırıları yapan başka yılanlarla çevrili. Ayrıca odada tonla iskelet ve hollow one bulunuyor! Dediğim gibi, merdivenlere yakın durun ve sıkıştığınız anda level 1'e kaçıp sağlığınızı tazeleyerek yaratıkların işini bitirin. Level 2'nin ortasında duran mezarın yanına çıkın ve mezara dokunun. Amulet yere düşecek ve güneş ışığı içeri girmeye başlayacak. Şehre geri dönebilirsiniz..
Ödülünüz:
Beklediğiniz türde bir şey değil.. Artık Horadric staff'ı (Kralların Asası) elde edebileceksiniz. Hoşunuza gitmedi mi? Askerlerin güvenini iyice kazandınız, saraya girmenize izin verilecek. Daha mı? Açgözlü olmayın! Küpün içine shaft ve amulet'i yerleştirip transmute düğmesine basın, Horadric staff oluşacak. Staff'ı Tal Rasha mabedine götüreceksiniz ama şimdi değil..QUEST 3: Tainted Sun
Bu quest'i ayrıca açıklamıyorum, çünkü yukarıda da söylediğim gibi Quest 2'nin üçüncü görevini tamamlarsanız bu quest de tamamlanıyor.-------------------------------------------------------------------------------------------
ACT 2: Quest 4 ve 5
QUEST 4 ve 5: Arcane Sanctuary ve The Summoner
Bu iki quest'i, birbirleriyle bağlantılı olduklarından beraber anlatıyorum. Quest 4, Arcane Sanctuary'nin girişini bulmak, Quest 5 ise sanctuary'nin içindeki "Summoner"ı öldürmekle ilgili.Kim veriyor?
Öncelikle bu quest'in aktive olabilmesi için, quest 6'yı aktive etmiş olmanız gerekiyor. Eğer hala yapmadıysanız, saray merdivenlerinin önünde dikilen Jheryn ile konuşarak quest 6'yı aktive edebilirsiniz. Size gidip Drognan'la konuşmanızı tavsiye edecek. Eh, gidip konuşun.. Drognan'dan sonra tekrar Jheryn ile konuşun, quest aktive olacak.Göreviniz:
Drognan, Tal Rasha mabedine gizli bir giriş olduğunu düşünüyor: Uzun yıllar önce kadim büyücülerden Horazon, başka bir boyutta gizli bir tapınak (arcane sanctuary) inşa edip buraya bulabildiği bütün lanetli yaratıkları doldurmuş. İçeride ayrıca Horazon'un Tal Rasha mabedine yaptığı yolculuğu anlatan bir günlük var, yani mabedin nerede olduğunu bu günlüğü okuyarak anlayabilirsiniz. Yalnız ufak bir sorun var, Horazon da tapınakta kalmayı tercih etmiş ve bunca yıl sonra biraz delirmiş olabilir! Yani size saldırırsa şaşırmayın.. Drognan, sanctuary'nin yeri konusunda Jheryn ile konuşmanızı söylüyor, Jheryn de sarayın harem dairesinin yaratıklar tarafından işgal edildiğini, o yaratıkların büyük ihtimalle sanctuary'den geldiğini, kısaca yaratıkları takip ederseniz Sanctuary'i de bulabileceğinizi söylüyor. Yani ilk göreviniz Sanctuary'nin girişini bulmak, ikinci göreviniz de Sanctuary'nin içindeki Summoner'ı (yani Horazon'u) öldürmek.Quest'in bulunduğu yer:
Öncelikle şehrin içindeki saraya girin ve şu harita sırasını izleyin: Harem (2 level) -> Palace Cellar (3 level). Palace cellar level 3'te, Arcane Sanctuary'e giden bir boyut kapısı bulacaksınız (ve dördüncü quest tamamlanacak).Arcane sanctuary'e girince Summoner'ı aramalısınız (yaklaşık olarak haritanın güneydoğusunda) ve bulunca beşinci Quest de aktive olacak: Summoner'ı öldür.
Quest'i tamamlamak için karakteriniz hangi level'da olmalı?
Quest 4 için level 20, quest 5 içinse level 20'nin üzeri.. Özellikle Sanctuary'e girdikten sonra çok zorlanacaksınız, ateş saldırıları yapan golem büyücüler, mana emen vampir ruhlar..Quest:
Öncelikle Palace Cellar Level 1'deki town portal'ı aktive edin, ihtiyaç duyabilirsiniz. Bir sonraki level'ın girişleri, haritanın karşı kenarlarında duruyor; yani her level'ın iki girişi var ve haritanın sol üst ile sağ alt köşelerinde (veya tam tersi) bulunuyor. Cellar level 3'teki "Fire Eye"a dikkat, ekstra hızlı ve ateş saldırıları yapıyor. Sanctuary portal'ını bulunca, kullanın ve Sanctuary'e geçin. Sanctuary'e girer girmez karşınızda göreceğiniz town portal'ı aktive edin ve şehre geri dönün, bol bol sağlık ve mana iksiri alın. Sık sık bu işlemi yapmak zorunda kalacaksınız. Summoner'ı bulup öldürün. Tabii söylemesi yapmaktan daha kolay! Summoner buz saldırıları yapıyor ve çevresi de ateş saldırıları yapan golemlerle dolu (mana emen vampirleri de ekleyeyim). Çok zor ölmüyor ama ona ulaşmak gerçekten zor, özellikle yakın dövüşe yatkın bir karakteriniz (barbar veya paladin gibi) varsa. Ok kullanmayı ciddi ciddi düşünebilirsiniz, Summoner ok atışları için gayet uygun bir platformda duruyor. Öldüğünde, durduğu platforma çıkın ve buradaki kitaba (Horazon's journal) dokunun, günlükte yazılı olanları okuyacaksınız ve "Canyon of the Magi"ye giden bir boyut kapısı belirecek. Şimdilik oraya gitmeyin, bir scroll of town portal kulanarak şehre geri dönün ve iksirlerinizi yenileyin, silahlarınızı tamir ettirin. Yanınıza Horadric Staff'ı almayı unutmayın (mabedin içinde kulanacaksınız).Ödülünüz:
Tal Rasha mabedine giden boyut kapısını açtınız, ayrıca hangi mabede girmeniz gerektiğini (yedi tane var!) öğrendiniz. Biliyorum, Act 1'in bol altınlı, skill'li ödüllerinden sonra bunlar pek yavan geliyor..-------------------------------------------------------------------------------------------
ACT 2: Quest 6
QUEST 6: The Seven Tombs
Kim veriyor:
Şimdiye kadar öğrendiğiniz gibi, Jheryn veriyor..Göreviniz:
Tal Rasha mabedine gidip, Diablo'nun kardeşi Baal'ı uyandırmasını engellemek, kötülüğü yok etmek.. Nedense son quest'lerin görevleri hep aynı oluyor!Quest'in bulunduğu yer:
Öncelikle Sanctuary'deki kapıdan geçip Canyon of the Magi bölgesine girin. Bölgede tam yedi mabet bulunuyor, aralarından sadece biri sizi doğru yere götürecek. Quest bilgilerinin yazdığı ekranda, doğru sembolü görmüş olmalısınız. Mabet kapılarının her iki tarafında da semboller kazılı, quest ekranındakiyle kapılardaki sembolleri karşılaştırın ve doğru olanına girin (batıdaki ilk mabet-köşedeki değil). İçeriye girince "orifice"ı arayın (yaklaşık olarak kuzeydoğuda). Staff'ı orifice'a yerleştirin ve açılan kapıdan girerek final boss'uyla karşılaşın..Quest'i tamamlamak için karakteriniz hangi level'da olmalı?
En az level 21. Hatta "tavsiye" olarak level 23 (biliyorum, çok zor). Mabetteki canavarlar ve final bossu Duriel, şimdiye kadar gördüklerinizin en güçlüsü. Mabede girmeden önce Canyon of the Magi bölgesinde biraz dolanıp yaratık öldürerek biraz experience kazanın. Hatta yeterince sabırlıysanız, level bile atlayabilirsiniz.Quest:
Doğru Tal Rasha mabedine girin ve haritanın kuzeydoğu bölgesinde orifice'ı arayın. Bu arada "Ancient Kaa" ile karşılaşabilirsiniz, ekstra güçlü, büyüye karşı dirençli ve elektrik saldırıları yapan bir yaratık. Ayrıca buradaki tüm zombiler zehire karşı dirençli. Sanctuary'deki baş belası mana vampirlerinden de bol bol bulunuyor.. Sık sık scroll of town portal'ı kulanarak şehre geri dönüp sağlığınızı tazeleyin, tanesi 90 altın ve şimdiye kadar epey altın toplamış olmalısınız (ben 50000 altına kadar çıkabilidim). Herneyse, orifice'ı bulup çevresindeki zombileri temizleyin ve orifice'a dokunun. Ekranın solunda küçük bir ekran belirecek. Staff'ı ekranın üzerine götürüp OK tuşuna basın, harekete geçip bir duvarı yıkacak. (Quest 2 de böylece tamamlanmış olacak). İçeri girmeden önce son bir kez şehre dönün ve alabildiğiniz kadar sağlık iksiri alın, ayrıca buz etkisi yapan bir silahınız varsa derhal değiştirin! Geri dönüp duvarda açılan delikten içeri girin ve final boss'u Duriel ile tanışın. Buz etkisi yapan saldırılara %100 dirençli ve kendisi de bol bol buz saldırısı yapıyor. Derhal bir scroll kullanarak portal'ı açın, sıkıştığınızda şehre geri dönebilirsiniz. Şahsen ben aldım elime biri ateş biri elektrik zararı veren iki silah (Duriel bu etkilere karşı daha savunmasız) ve sürekli sağlık iksirleri kullanarak (artarda kullanın, beklerseniz etkisini gösteremeden ölüyorsunuz) giriştim Duriel'e. İksirlerim bittiği zaman da portal'la şehre dönüp yenilerini aldım. Yaklaşık üç dört defa şehre gidip gelmem gerekti ama sonunda öldü.. Ölünce yan taraftaki odaya geçin, burada "Arcangel Tyrael"i göreceksiniz. Onunla konuşun. Geç kaldınız! Diablo çoktan Baal'ı kurtarıp kaçmış, kendinizi yalnız hissetmeyin diye de size Duriel'i bırakmışlar.. Tyrael onları engelleyememiş. Diablo ve Baal'ın son kardeşleri Mephisto'yu uyandırmalarını engellemek, bir sonraki hedefiniz. Açılan boyut kapısından girin ve Lut Gholien'e geri dönün.Ödülünüz:
Act III'e geçebilmek. Warriv'le konuşup açılan menüden "sail east"i seçin ve ara filmi izleyin.. Act III'de görüşürüz.-------------------------------------------------------------------------------------------
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder